Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace žáků k učení témat vzdělávací oblasti ICT v prostředí vzdělávání střední odborné školy a učiliště
Jakubička, Tomáš ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Předmětem diplomové práce je zkoumání motivace žáků středních odborných škol a učiliště k učení ICT předmětu, v němž se má utvářet a rozvíjet jejich ICT gramotnost. Teoretická část práce se zabývá pojmem motivace a obecnými teoretickými přístupy k němu. Její nedílnou součástí je analýza rámcově vzdělávacího programu pro předmět ICT na středním odborném učilišti. Empirická část je rozdělena do tří dílčích výzkumných šetření, která byla prováděna ve vzdělávacím komplexu středních odborných škol a učiliště v Liberci. První výzkumné šetření provedené mezi žáky na základě dotazníkové metody si kladlo za cíl zjistit, jaká je motivace žáků vzdělávacího komplexu středních odborných škol a učiliště. Druhé výzkumné šetření rovněž za použití dotazníkové metody mezi učiteli zkoumalo, jak učitelé vzdělávacího komplexu středních odborných škol a učiliště využívají ICT gramotnosti žáků ve výuce odborných ICT předmětů. Třetí výzkumné šetření s použitím metody rozhovoru s učiteli si kladlo za cíl zjistit, jak učitelé ICT předmětu vzdělávacího komplexu středních odborných škol a učiliště přistupují k výuce ICT předmětu, a jakým způsobem rozvíjejí ICT gramotnost žáků. Výsledky těchto šetření byly zpracovány tak, aby pomohly odpovědět na otázku, co podporuje motivaci žáků k výuce ICT předmětu. Na základě těchto...
ICT a její využívání při práci vedoucí zařízení školního stravování
Ouředníková, Božena ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce na téma ICT a její využívání při práci vedoucí zařízení školního stravování se v teoretické části zabývá historií, výběrem specifických programů, jejich rozvojem a získáváním odborných znalostí vedoucích zařízení školního stravování s informační komunikační technologií. Charakteristika vedoucí školního stravování vyzdvihuje její profesní růst v oblasti financování provozu školního stravování. Zpracovávání rozsáhlé administrativní agendy pomocí ICT přináší úsporu času v její manažerské pozici. ICT je nezbytným nástrojem při interní i externí komunikaci v celé oblasti stravování. Její schopnost zdokonalovat se v moderních informačních technologiích, získávat nové informace je vnímána jako celoživotní vzdělávání. Výzkumná část se zabývá strukturou respondentů, jejich spokojeností s používaným softwarem a schopností využívat internet a jiné informační technologie při své práci, což vede ke zkvalitnění služeb a přispívá k úspoře času v pracovní době vedoucí školního stravování v různých typech zařízení v České republice.
Motivace žáků k učení témat vzdělávací oblasti ICT v prostředí vzdělávání střední odborné školy a učiliště
Jakubička, Tomáš ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Předmětem diplomové práce je zkoumání motivace žáků středních odborných škol a učiliště k učení ICT předmětu, v němž se má utvářet a rozvíjet jejich ICT gramotnost. Teoretická část práce se zabývá pojmem motivace a obecnými teoretickými přístupy k němu. Její nedílnou součástí je analýza rámcově vzdělávacího programu pro předmět ICT na středním odborném učilišti. Empirická část je rozdělena do tří dílčích výzkumných šetření, která byla prováděna ve vzdělávacím komplexu středních odborných škol a učiliště v Liberci. První výzkumné šetření provedené mezi žáky na základě dotazníkové metody si kladlo za cíl zjistit, jaká je motivace žáků vzdělávacího komplexu středních odborných škol a učiliště. Druhé výzkumné šetření rovněž za použití dotazníkové metody mezi učiteli zkoumalo, jak učitelé vzdělávacího komplexu středních odborných škol a učiliště využívají ICT gramotnosti žáků ve výuce odborných ICT předmětů. Třetí výzkumné šetření s použitím metody rozhovoru s učiteli si kladlo za cíl zjistit, jak učitelé ICT předmětu vzdělávacího komplexu středních odborných škol a učiliště přistupují k výuce ICT předmětu, a jakým způsobem rozvíjejí ICT gramotnost žáků. Výsledky těchto šetření byly zpracovány tak, aby pomohly odpovědět na otázku, co podporuje motivaci žáků k výuce ICT předmětu. Na základě těchto...
Multimediální aplikace ve výuce francouzského jazyka
Sacherová, Jana ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
NÁZEV: Multimediální aplikace ve výuce francouzského jazyka ABSTRAKT: Práce se věnuje tématu možnosti využití tabletu jako didaktického prostředku ve výuce francouzského jazyka. Skládá se z teoretické a praktické části. V teoretické části práce je popsána role informačních a komunikačních technologií ve vzdělávacím procesu. Tablet je charakterizován a zařazen do systému didaktických prostředků. Jsou představeny studie, které se již zabývaly výukou s využitím tabletů, a programy, které umožňují vybavení škol těmito zařízeními. Je popsána změna charakteru vyučování při využití didaktické techniky a s ní spojená změna role učitele. Praktická část uvádí přehled aplikací dostupných v prostředí App Store, jež lze využít ve výuce francouzského jazyka k rozvoji různých jazykových kompetencí. Dále představuje metodické návody, jak mohou učitelé a jejich studenti s některými autentickými francouzskými aplikacemi pracovat. Cílem práce je tedy jednak kritický přehled vybraných výukových aplikací, jenž může sloužit jako základní informace pro nováčky v prostředí multimediálních aplikací, a metodické listy, které jsou doplněny listy pracovními a dalšími materiály tak, aby šly snadno použít v hodině francouzského jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA: informační a komunikační technologie (ICT), tablet, iPad, výuka, výukové trendy,...
Role ICT v komunikaci dospívajících s vyučujícími a o vyučujících
Flekácsová, Katarína ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
V rámci rigorózní práce rozpracovávám téma informa ních a komunika ních technologií (ICT) v kontextu vztahu dospívající - vyu ující, o kterém pojednává má diplomová práce "ICT: Moderní zbra proti vyu ujícím v rukou student a studentek?", obhájená v roce 2012. P vodní text diplomové práce je dopln n a rozpracován na podklad nám t a post eh p i diskusi u obhajoby práce. V rámci rozvíjení n kterých ástí textu jsem se zam ila zejména na záv re nou ást práce, kde jsou prezentovány a diskutovány výzkumné záv ry. P vodní text je také obohacen o nové výzkumy a výzkumné práce, které byly v poslední dob v souvislosti s tímto tématem zve ejn ny. Práce se skládá ze dvou ástí: teoretické a empirické. Teoretická ást je tvo ena ty mi kapitolami, v nichž se zam uji na specifika virtuálního sv ta a na jeho místo v život a komunikaci dospívajících. Ve t etí a tvrté kapitole se pak v nuji prost edí školy: vztah m dospívajících s vyu ujícími a vrstevníky a problematice virtuální komunikace ve vztahu ke škole a vzd lávání. V praktické ásti prezentuji kvantitativní dotazníkové šet ení, realizované ve 3. ro nících st edních škol. Výzkum se zam uje na neutrální, pozitivní i negativní zp soby užívání ICT dospívajícími ke komunikaci s vyu ujícími a o vyu ujících. P edkládaná práce podn cuje nový zp sob uvažování nad problematikou...
ICT a její využívání při práci vedoucí zařízení školního stravování
Ouředníková, Božena ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce na téma ICT a její využívání při práci vedoucí zařízení školního stravování se v teoretické části zabývá historií, výběrem specifických programů, jejich rozvojem a získáváním odborných znalostí vedoucích zařízení školního stravování s informační komunikační technologií. Charakteristika vedoucí školního stravování vyzdvihuje její profesní růst v oblasti financování provozu školního stravování. Zpracovávání rozsáhlé administrativní agendy pomocí ICT přináší úsporu času v její manažerské pozici. ICT je nezbytným nástrojem při interní i externí komunikaci v celé oblasti stravování. Její schopnost zdokonalovat se v moderních informačních technologiích, získávat nové informace je vnímána jako celoživotní vzdělávání. Výzkumná část se zabývá strukturou respondentů, jejich spokojeností s používaným softwarem a schopností využívat internet a jiné informační technologie při své práci, což vede ke zkvalitnění služeb a přispívá k úspoře času v pracovní době vedoucí školního stravování v různých typech zařízení v České republice.
The Impact of Information and Communication Technology (ICT) on Economic Growth – The Case of Selected Arab Countries
Hodrab, Rami Mohammad Awad ; Maitah, Mansoor (vedoucí práce) ; Soukup, Alexandr (oponent)
Informační a komunikační technologie (ICT), populační růst, tvorba hrubého kapitálu, otevřenost a inflace jsou nejčastěji dobře promyšlené, důležité faktory ekonomického růstu ve všech zemích, zejména v rozvojových a stejně tak v Arabských zemích, v našem případě. Tento článek zkoumá dopad těchto faktorů na ekonomický růst pro osmnáct vybraných arabských států v období 1995-2013, s hlavním zájmem o vlivu informačních a komunikačních technologií. Výsledky ukazují pozitivní a významný vliv ICT indexu (Info hustota, která reprezentuje kapitálu a pracovních sil zásoby ICT) pro jednotlivé země (s výjimkou Djibouti, který se setkal s negativním ICT indexem pružnosti a UAE s nevýznamným dopadem) se pohybovala v rozmezí od 0,10 (pro Libanon) do 0,469 (pro Qatar). Výsledky panel regrese ukazují, že ICT pozitivně a významně ovlivňují ekonomický růst vliv na všech 18 arabských zemí s 0,108 bodu, stejně jako poměr GCF s 0,129 dopadu, kde se setká s otevřeností a pozitivní významný dopad na 0,054 bodu a inflace s negativním významným dopadem. Tyto výsledky jsou umístěny s mnoha souvisejících studií. Růst populace je nevýznamný k ekonomickému růstu. Všech 18 arabské země jsou rozděleny do tří podskupin podle jejich úrovně infodensity. Výsledky výzkumu ukazují, že existuje poměrně velký rozdíl mezi první a druhou skupinu hodnot vysoké a střední hustoty infodensity na jedné straně a třetí skupina (s nízkými hodnotami infodensity a GDP na jednoho obyvatele) na straně druhé. Za účelem dalšího ověření výsledků pozitivní a významný vliv ICT na ekonomický růst, druhá studie model, který závisí na funkci Cobb-Douglasově produkční funkce se aplikuje s ICT a jiné kapitálových služby a pracovní služby. tento druhý model je aplikován na pěti arabských zemí v období od roku 1993 do roku 2014 použití metodou ARDL. Výsledky regrese ukazují dlouhý běh rovnováha kointegrované vztah mezi ICT a jiné investiční služby, navíc služeb práce a růst GDP. Výsledky ukazuji pozitivní a významný pružnost ICT kapitálových služeb na krátký a dlouhý doba, a tato hodnota je větší než kompenzace ICT investiční služby akcii, což znamená, přelévání a komunikačních technologií v těchto arabských zemích. Služby vliv práce na Růst GDP je pozitivní a významný v dlouhodobém horizontu, ale pro jiné kapitálové služby , tam je negativní a významný vliv. Tak konečně je třeba pro arabské země, aby investovaly více a efektivněji do majetku informačních a komunikačních technologií, navíc tyto země mají k efektivnímu pomocí dostupných zdrojů ICT.
Analýza procesu náboru zaměstnanců ve vybrané firmě a návrh a implementace zlepšení
Vošický, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Schejbal, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice náboru zaměstnanců a informačním technologiím, které tento proces podporují. Cílem práce bylo zefektivnit náborový proces v konkrétní společnosti. Teoretická část se věnuje vymezení pojmů a pohledů na proces náboru zaměstnanců, dále pak informačním technologiím, které podporují oblast Human Resources a v neposlední řadě novinkami v oblasti webových stránek. V rámci praktické části došlo k analýze aktuálního stavu náborového procesu a kariérních stránek, jakožto nejsilnějšího zdroje uchazečů, v konkrétní společnosti. Následně byla identifikována jejich slabá místa. Na základě této analýzy byla implementována opatření v podobě nové e-recruitment aplikace a nových kariérních stránek společnosti, která tato slabá místa eliminovala. V poslední části práce byl na základě reálných měření vyhodnocen přínos realizovaných změn.
Informační systémy MSP- aplikace ve společnosti STROJÍRNA Vehovský s.r.o.
Vehovská, Lucie ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou informačních a komunikačních technologií, zejména pak jejich postavením ve společnosti a vlivem na světovou ekonomiku. Následně je práce zaměřena na funkcionalitu nejrozšířenějších aplikačních modulů informačních systémů a na podniky malé a střední velikosti, přičemž jsou zdůrazněny možnosti čerpání finanční podpory z fondů Evropské unie. Práce se orientuje na zavádění informačního systému v podniku a to jak z hlediska teoretického, tak následně praktického. Celý proces je předveden na příkladu společnosti STROJÍRNA Vehovský s.r.o. Závěrem hodnotím přínosy projektu, shrnuji závěry a vyvozuji důsledky zavedení ICT pro ostatní soudobé společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.